Tot en met 31 oktober in Abdij Rolduc
Nieuwe expositie Sjef Hutschemakers

In Abdij Rolduc in Kerkrade is de hele maand oktober een nieuwe expositie te zien van
Sjef Hutschemakers.
De Limburgse kunstenaar heeft voor deze tentoonstelling geput uit zijn omvangrijke oeuvre. Het gaat om schilderijen met zowel religieuze als profane motieven.

Aan de wanden van de historische kruisgangen prijken enkele tientellen schilderijen met thema’s als ‘verwondering’, ‘nieuw leven’ of ‘overgave’. Hutschemakers put voor zijn werk graag uit thema’s die de kern van het leven raken. Als boerenzoon is de relatie tussen boer en natuur een veelvoorkomend tafereel. In Abdij Rolduc zijn momenteel werken te zien als ‘de perenplukker’, ‘de stroopstoker’ en ‘boer met koe’. Maar ook een onderwerp als ‘moeder aarde’ komt in de vorm van zwangere vrouwen regelmatig voor in het werk van Hutschemakers.

Abdij Rolduc en Sjef Hutschemakers zijn onlangs een intensieve samenwerking aangegaan. In samenwerking met de stichting Sjef Hutsch heeft de kunstenaar zijn hele collectie in Abdij Rolduc opgeslagen. In een van de zalen van Conferentieoord Rolduc zullen in de toekomst standaard werken van Hutschemakers worden geëxposeerd. De huidige tentoonstelling loopt daarop vooruit. Afgelopen weken was in Abdij Rolduc al een serie bijzondere tekeningen van dezelfde kunstenaar te zien. Nu gaat het om zijn schilderijen. Sommige dateren van jaren geleden, andere zijn dit jaar pas gemaakt.

De kunstwerken van Hutschemakers zijn tot en met 31 oktober dagelijks te bezichtigen in de kruisgangen van Abdij Rolduc. Toegang is gratis.

Foto: Een van de kunstwerken van Sjef Hutschemakers die momenteel in Abdij Rolduc te zien zijn.